Tüp Bebek (İVF)

Tüp bebek, infertilite (kısırlık) sorunu yaşayan çiftlere yardımcı olmak amacıyla uygulanan bir üreme teknolojisidir. Tüp bebek tedavisi, yumurta ve sperm hücrelerinin döllendirilmesi ve oluşan embriyonun kadının rahmine yerleştirilmesi sürecini içerir.Sitemizde tüp bebekle ilgili aklınıza gelebilecek her soru için açıklamalarımızı bulabilirsiniz.

Gebelik Takibi

Gebelik takibi, hamilelik sürecinin sağlıklı bir şekilde ilerlemesini ve annenin ve bebeğin iyi durumda olduğunu sağlamak amacıyla gerçekleştirilen bir dizi tıbbi inceleme ve kontrolleri içerir.

Gebelik Testi

Gebelik testleri, bir kadının hamile olup olmadığını belirlemek için kullanılan tıbbi testlerdir. Plasentadan salgılanan beta hCG homonun tespit edilmesi o kişinin gebe olduğunu gösterir.Ancak kaç haftalık olduğunu,dış gebelik olup olmadığını veya gebeliğin sağlıklı olup olmadığını ultrasonla anlayabiliriz.Gebeliğin erken döneminde vajinal usg çok detaylı bilgi verir.Vajinal ultrasonun anneye ya da bebeğe bir zararı yoktur.İdrarla yapılan gebelik testleri de gebelik olup olmadığını gösterir.

Amniyosentez (Anne karnından su alınması)

Amniyosentez, gebelik sırasında bebeğin genetik bozukluklarını, kromozomal anormallikleri ve bazı genetik hastalıkları değerlendirmek amacıyla yapılan invaziv işlemdir. Ultrason eşliğinde iğne ile bebeğin içinde bulunduğu amniyon sıvısından örnek alınır.Bu sıvı içindeki bebeğe ait hücrelerden gerekli tüm genetik testler yapılabilir.1/700 oranında düşüğe yol açabilir.Ağrılı bir işlem değildir.

Kürtaj (Tıbbi Tahliye)

Kürtaj, bir gebeliği sonlandırmak amacıyla yapılan cerrahi işlemin adıdır.İstenmeyen gebelikler veya anne karnında ölmüş embryoların rahim içi müdahale ile ve vakum yöntemi ile tahliye edilmesidir.İstenmeyen gebeliklerle ilgili yasal şartlara uygun olanlar bu işlemi yaptırabiilirler.Kürtaj rahim kanaamalarını durdurmak ve yarım kalan düşüklerderahim içini temizleyerek anne hayatını da kurtaran bir işlemdir.

Vajinusmus

Vajinismus, bir kadının vajinal penetrasyonu (cinsel ilişki, tampon kullanma, jinekolojik muayene gibi) engelleyen ve bu süreci ağrılı veya imkansız hale getiren bir cinsel işlev bozukluğudur. Bu durum, genellikle vajina çevresindeki pelvik kaslarda istemli kontrol eksikliği veya istem dışı kasılmaların bir sonucu olarak ortaya çıkar. Bu duruma yol açan organik bir sebep yoktur.İkna ve davranışsal tedaviler ile bir kaç seansta kalıcı olarak bu sorun çözülebilir.Ağrı kesiciler, sarhoşken ilişkiye girmek, genital bölgeye uyuşturmak gibi şeyler işe yaramaz.