Edit Content

Uzm. Dr Ahmet Bostancı - Riskli Gebelik Uzmanı

Tüp bebek, riskli gebelik ve kadın hastalıkları alanında uzman kadromuz ve etkin yöntemlerimizle hizmetinizdeyiz.

Tüp Bebek Aşamaları

Çocuğu olmayan çiftlere yapılan en ileri tedavidir.Sebep ne olursa olsun tedavi kadına yapılır.Burada soru cevap şeklinde tüpbebek konusunda sizi bilgilendirmeye çalışacağım.

1.Tedavi nasıl oluyor ve kaç gün sürüyor.Genellikle adetin başında kadınlar yumurtayı büyütmek için kendilerine göbek bölgesinde ciltaltına(kalçadan da olabilir) iğne yapmaya başlarlar.Bu süre yaklaşık 7-12 gündür.Bu süre içinde yumurta sayı ve büyüklüğü için birkaç kez ultrason gerekir.Bİr de kanda hormon düzeylerine bakılır.Yumurta 17-20 mm büyüklüğe ulaşınca çatlatma iğnesi yapılır.Çatlatma iğnesinden 34-36 saat sonra hasta uyutularak yumurtaları toplanır.Aynı gün eşi tüp bebek merkezinde sperm verir.Yumurta toplama işleminden sonra kadına rahmi gebeliğe hazırlamak için ilaçlar verilir ve artık iş labratuarda yumurta ile spermin döllenmesine kalır.Ertesi gün kaçtane yumurtanın döllendiği belli olur.Daha sonraki gün yani yumurta toplama işleminden sonraki ikinci günde kaç embryo canlı kaldı ve kaliteleri nedir o belli olur.3.günde embryo sayı ve kalitesine göre hastanın yaşına göre embryo transferi yapılabilir ya da embryolar beşinci güne gitsin diye beklenir ve beşinci gün(blastokist embryo)transferi yapılabilir.Transfer sonrası yine kadın verilen ilaçları kullanır ve 10 gün sonra kanda gebelik testi yapmayı bekler.

2.